militaire begrafenis

  • Jonkvrouwe Thoe Echtenwaar

    Waarde Eidur,

    Chapeau! Of zoals de friezen zeggen: petje af!

    Wat een ongelooflijk verhaal! Maar ja, in het echte leven geschieden de raarste dingen, daar valt gewoon niet tegen op te verzinnen!

    (Deze laatste zin is overigens geciteerd uit Sonny Boy, een zeer lezenswaardig boek geschreven door Annejet van der Zijl, maar dit terzijde, daar zijn weer andere prikborden voor)

    Dus die Pier Snamega is nog een voorvader van u? Dat verklaart veel. Het flierefluiten zit u ingebakken in de genen zeg maar! Bij ons in de familie zeggen we dan: Noblesse oblige!

    Ach het leven is zo mooi als je oog hebt voor de schone dingen!

    Ik zette zojuist de vuilnisbak even buiten (tja de butler heb ik moeten wegdoen) en ik brak mijn 85jarige nek bijna over een tak op de grond. Blijkt het de wandelstok te zijn (met zilveren handvat) die ik al een week kwijt was! Werd het toch nog een fijne dag!

    Gegroet!

  • Eidur Namegah

    Ellen,

    Wat mij betreft heb jij jezelf buitenspel gezet door mij nauwelijks verbloemd te verstaan te geven mijn b*k te houden. Wat ik niet heb, kan ik niet houden.

    Op deze pagina, waar iedereen tot op zekere hoogte anoniem is, worden meningen en stellingen op de meest uiteenlopende manieren verwoord. De een doet het kort en zakelijk, de ander reageert als door een wesp gestoken, de derde relativeert met een glimlach, enz. Wie wat vraagt of opmerkt, kan dus allerlei soorten antwoorden terug verwachten. Allemaal prima; da's het leuke en onverwachte van zo'n pagina.

    Dit is mogelijk, omdat het gebeurt op basis van wederzijdse anonimiteit. Niemand hoeft van elkaar te weten hoe het met ons is. Ik ben alleen benieuwd wat mensen van muzikale onderwerpen vinden en waarom ze dat vinden.

    Niemand, ook ik niet, is het er om te doen om de ander bewust of onbewust te kwetsen. Waarom zou je; je kent elkaar niet. Houen zo.

    Wat jij nu doet, is daar een morele wig tussen drijven. Dat houdt dus in, dat ik, voordat ik een kritische noot aan het scherm toevertrouw, mij bij het zien van een kromme tekst dien af te vragen of de persoon in kwestie misschien wel dyslexie heeft! Het lijstje met zaken waar mensen mee behept kunnen zijn - en daarom schrijven en zich uitdrukken zoals ze doen - is een waslijst. Heel veel van al die bovengenoemde antwoorden kunnen dan op heel veel gronden als kwetsend worden ervaren. Deze pagina zou opgeheven kunnen worden.

    Het is veel eenvoudiger en vanzelfsprekender dat je er vanuit kunt gaan dat niemand iemand wil kwetsen.

    Iemand de mond willen snoeren op basis van jouw morele zelfcensuur werkt niet.

    Hoe ver jouw kennis reikt over dyslexie weet ik uiteraard niet, maar ik nodig je uit om even naar de enorme lap tekst te kijken die onze Aktie (m/v) van Peter heeft gekregen: 31-5-2005. Geweldig toch, dat iemand de moeite neemt om dat allemaal voor een ander uit te typen, terwijl je 't ook zo via Google had kunnen vinden. Dat vind ik een van de leuke dingen van dit prikbord.

    Maar volgens jouw morele lat is dit natuurlijk een doodzonde van de eerste orde. Weet jij wel dat iemand met dyslexie bij het zien van zo'n gigantische berg tekst compleet kan dichtklappen? Daar had die Peter toch wel even bij kunnen stilstaan, toch? Mijn opmerkingen naar Aktie waren in ieder geval vrij kort…

    Nee meid, bespaar me jouw moraliserende gepreek.

    De wijsheid die jij mij toewenst, zal ik retourneren naar jou. Jij hebt het meer nodig.

    de groeten.

  • Ellen

    Nee Eidur,

    Degene, die een wig drijft in hier, dat ben jij … En ga nou niet ineens aan de kant van Peter staan. Ja het is heel attent van Peter dat hij voor Aktie het een en ander opzoekt, ben ik met je eens, maar hij heeft tenslotte WEL inhoudelijk gereageerd op Aktie's vraag, ook al is het “een lap tekst”.

    Waarom mag ik mijn mening niet uiten van jou? Daar komt jouw reactie namelijk wel op neer. Ik heb me echt geergerd aan jouw posts. En ik vond dat je dat moest weten. En aangezien jij mij destijds niet had geemaild … je ging maar door en ging maar door met Aktie (en daarmee impliciet anderen die geen adequate spelling bezigen) af te kraken. Ik dacht dat je dat niet in de gaten had.

    Met jouw posts doe jij, alsof jouw normen en waarden gelijk 's Neerlands norme en waarden zijn … projectie van de eerste orde dus, jouw volgende quote: “Maar volgens jouw morele lat is dit natuurlijk een doodzonde van de eerste orde. ”

    Mijn kennis van dyslexie is aardig groot. Zo groot, dat ik weet, dat deze mensen een behoorlijke drempel over moeten om iets neer te zetten. Of ik mensen met dyslexie ken? Ja. Genoeg om te weten, dat zij dolblij zijn wanneer ik wat zoekwerk verricht.

    Wijsheid hoef jij me niet te wensen, Eidur. Betweterigheid misschien wel ;-).

    de groeten terug!

    Ellen

  • fred

    Bedoelt u misschien nummer laatst van de Matthäus Passion ?

    Echte liefhebbers van muziek proberen elkaar te helpen i.p.v. iemand zo belerend (en nog vol onjuistheden ook :) ) de les te lezen.

    Groeten, Fred

  • Ellen

    Beste Fred,

    In de klassieke muziek spreek je niet van “nummers” maar van aria's liederen, koralen, ouvertures …. :D :+ ;)

    groetjes,

    Ellen

  • Ellen

    Hey Fred,

    Bij mijn vorige post moet je een heeeeel belerend toontje denken … :D:D:D maar wrs had je dat allllllllang begrepen ;)

  • fred

    Zeg Ellen,

    Wanneer jij denkt leuk te zijn door een zeker iemand te imiteren, dan………

    ben je daar aardig in geslaagd :):):) Of nee, toch niet helemaal; je had er op zijn minst een paar fouten in moeten stoppen …… :)

    Verdorie, dat is je trouwens nog gelukt ook; een echte liefhebber van klassieke muziek weet dat Bach zijn Matthäus genummerd heeft (met bijbehorend toontje :))

    Met ‘gewoon’ toontje; dat laatste weet ik trouwens helemaal niet zeker; kan best zijn dat die nummers pas later zijn toegevoegd.

    groet, Fred

  • Ellen

    Ach Fred :D:D,

    Het nummeren dateert natuurlijk van de tijd, dat muziek opgenomen werd op platen, casettes en CD … Ai ai, in dat geval is de term *nummers* toch zeker vocabulaire-polutie van de bovenste plank … :+ :D ik ben niet geheel vies van een relletje op zo'n dynamisch prikbord (:Z :Z) als dit.

    Dat Bach iets met cijfers had, had ik inderdaad moeten weten … ai ai, je hebt gelijk Fred. Woordblind was hij, maar bepaald niet rekenblind …

    groetjes,

    Ellen

    ps: mail me eens, je lijkt me wel gezellig!

  • Eidur Namegah

    Beste Fred,

    Nee, ik bedoelde wel degelijk nummer 1; maar dan van het lijstje met meest bekende nummers van de M.P. (neem ik voor 't gemak maar aan).

    Dat `nummer` was overigens ironisch bedoeld, als reaktie op een uitlating van Aktie.

    Eidur

  • fred

    Ja,natuurlijk, neem ik zonder meer aan….

    Maar, Eidur, weet wel dat het, in het geval van de Matthäus, uiterst correct is om over ‘nummers’ te spreken, en wel van 1 tot en met 67. Mijn klavier-uitreksel, en de hele uitvoerende praktijk bezondigt zich hier aan. :):)