transponeren - dringend hulp gevraagd

  • Ineke

    Hoi,

    Wie kan er voor mij op zeer korte termijn twee stukken transponeren? Het gaat om twee stukken van H. Purcell voor piano, getiteld: Shepherd, shepherd leave decoying en Let us wander. Deze moeten 1 toon lager worden. Ik zelf heb daar de middelen en de programma's niet voor.

    Wanneer er meer informatie nodig is, mail me dan.

    Alvast hartelijke dank voor degene die de moeite wil nemen dit voor mij te willen doen.

  • Arno Vree

    Vul even je gegevens in op:

    http://www.arnovree.nl/muziekfabriek

  • Luci

    Als je een hoorn in F bij een harmonie gaat spelen moet je dan zelf de partituur transponeren?

    Lees je dan een g voor een c?

  • arti

    Moet een partij van es naar f (daar gaat het neem ik aan over), dan wordt het een toon lager, dus als er een c staat wordt het een bes….maarree……als je in een harmonie/fanfare speelt zul je dit nog veel vaker tegen gaan komen dus het is echt bijzonder aan te raden om dit transponeren gewoon aan te leren! Snelste is om met de hand (als je het computerprogramma niet hebt) de partij naar f om te schrijven. Zo leer je snel schrijven én je wordt het zó zat dat je het transponeren snel wilt leren :-) succes!

  • Bas Kuijlenburg

    Beste Ineke,

    Je post is alweer een beetje ouder, waarschijnlijk ben je al voorzien. Zo niet: één van de twee stukken staat in elk geval op de ‘Shuberline’ website. Een gigantische verzameling muziek in Sibelius-Scorch formaat, af te spelen te printen in elke willekeurige toonsoort. Op onderstaande link vind je ‘Shepherd, shepherd’ en een aantal andere purcell stukken.

    Schubertline

    Verder kan ik ook evt. op verzoek transposities maken.

    mail via mijn website

  • peter de munnik

    Ik wil op de bruiloft van mijn dochter 2 stukjes spelen. Het gaat om Only Love van Nana Mouskouri en Sailing van Rod Stewart. Ik kan muziek lezen. Maar………. Ik wil dit op een alt sax doen. De laagste noot is een lage a en de laagste noot die je op een sax kunt spelen is een lage bes. Sailing staat in 5 kruizen dus moeilijk. Wie kan dit voor mij transponeren???

    Groet Peter