silan commercial van jaren terug

  • Arno van Schendel

    Graag wil ik weten hoe het klassieke stuk heet en wie de uitvoerende is van de silan commercial van een flink wat jaren terug.

    Hierin waren ook tussendoor pauken te horen.

    De fles silan wasverzachter viel vertraagd in een stapel wasgoed.

    Mocht iemand het in bezit hebben,zou ik het graag even willen lenen als dat mogelijk is…?mail me maar

  • Peter

    Also sprach Zarathustra van Richard Straus

  • remco

    Peter schreef:

    >

    > Also sprach Zarathustra van Richard Straus

    Hoe weet je dat zo snel? Gewoon muziekgeschiedenis-kennis?

    Mijn complimenten!

    Als je Kazaa of WMX hebt, moet je eens zoeken op “also sprach Zarathustra”

    Je ziet er dan ook een van Wagner, swingle singers, diverse popgroepen, Elvis, en zelfs James Last :-)

    Ik ben bezig met er een te downloaden, maar sta in de wachtrij, plus nog een slechte verbinding ook, dus dat schiet niet op.

    Kun je nog iets meer vertellen over het stuk?

    Is het een gedeelte uit een opera of zo?

    Zelfstandige compositie?

  • Martin

    Also sprach Zarathustra van R. Strauss is vooral ook bekend van de film 2001:a space odyssey van Stanley Kubrick. De meeste mensen kennen alleen de introductie. Daarna volgen echter nog 8 delen, genoemd naar hoofdstukken uit het boek van Dichter-Filosoof Friedrich Nietzsche. Het stuk is best de moeite waard om eens in zijn geheel te luisteren, al is de introductie alleen ook al indrukwekkend genoeg.

  • Arno van Schendel

    Nooit meer stil gestaan bij deze vraag van mij in 2003.

    Oke, maar ik heb het nummer (na al die jaren) in veel verschillende vormen gevonden, ik dank jullie hartelijk

    gr Arno

  • Jules Vismale

    Ik heb me vroeger niet altijd door “wetenschappelijke” reclames over wasverzachters laten leiden en ik ben zelf wel gek op de lucht van bepaalde wasverzachters. Maar ik kan me nog heel goed een reclame uit eind jaren ‘80 van de 20ste eeuw herinneren die ging over de Silan wasverzachter. Er was daar toen een klein meisje met bruin haar op te zien, gekleed in een roze trui en een witte broek met roze tint die in haar hand een witte speelgoedhond vasthield. Het meisje gaf toen haar moeder, een vrouw met zwart krulhaar en gekleed in een lichtblauwe trui en een witte broek, een goede raad over Silan die zo goedkoop was dat ze er veel geld mee bespaarden. Op het einde van de reclame vroeg de moeder aan haar dochter (een hele leuke en aardige meid om te zien) of ze nog geld had overgehouden aan de koop van de wasverzachter waarna de jongedame een grote lolly tevoorschijn haalde! Overigens vraag ik me af of het meisje haar speelgoedhond ooit heeft uitgewassen met Silan!