minidiscrecorder

• Martin

Ik ben van plan om een minidiscspeler te komen zodat ik mezelf kan opnemen (ik speel klarinet). Heeft er iemand goede/slechte ervaringen met een bepaald merk speler of microfoon?

• math.nelissen

Minidiscspeler, de naam zegt het al. Je kunt alleen maar afspelen.

Opname apparatuur is nog wel verkrijgbaar. Lang plezier zul je er niet aan beleven omdat deze apparatuur achterhaald wordt door de DVD opname/speler. Deze techniek zal op korte termijn zowel de minidisc als de video gaan vervangen.

Overigens kun je ook met een goede microfoon met CD ROM -W opnamen maken middels je PC. Laat je daar eens over informeren bij de PC boer in de buurt.

Ik denk dat je dan veel goedkoper uit bent.

Groeten

Math

• Eveline

Het grote voordeel van minidisc is dat je het makkelijk kan meenemen. Ik heb er ook een met een microfoon. Het ding neemt uitstekend op en is heel handig. De keuze in draagbare opname apparatuur is echt niet zo groot. Je hebt wel kleine cassette recordertjes, maar die zijn meer bedoeld voor gesprekken. De geluidskwaliteit is heel slecht. De draagbare DVD recorder zal echt nog wel even duren. CD recorders en PC's neem je ook niet zomaar even mee en een laptop is ook vrij groot en veeeeeel duurder. (tenzij je er toevallig een hebt)

Ik heb een microfoontje dat niet het goedkoopste was, maar ook niet het duurste.

Het neemt prima op. Je moet het alleen wel op een stabiele plek neerleggen, want de minste beweging geeft een krassend geluid.

Zo'n piepklein knoopsgat microfoontje is erg duur, maar die mogen wel bewegen.

Volgens mij maakt de kwaliteit tussen verschillende merken niet veel uit, maar let er wel op dat er een microfoonaansluiting op zit.

Succes ermee,

Eveline.

• Wim Spoormaker

Hallo Martin,

Zonder reklame te willen maken voor een bepaald merk kan ik je wel de Sony Minidisk aanbevelen. Zelf heb ik de MZ-R70 en de microfoon, type ECM-MS907. Een verbluffende kwaliteit. CD-waardig. Als je zoiets koopt bespaar dan niet op de microfoon. Want die is zeer belangrijk.

Groetjes en succes.