Onder jongeren is het nu eenmaal not done om zihch met andere zaken bezig te houden , welke de leeftijdsgroep “voorschrijft”. Mijn dochters zijn alle drie verslingerd aan klassieke muziek al gaan ze vaak uit en luisteren ze ook naar metal en andere soorten muziek.
Mijn jongste dochter speelt uitstekend dwarsfluit. Zij wilde dit instrument al leren bespelen toen ze nog maar net 5 jaar oud was. Haar vingers waren te klein om zo'n grote fluit te kunnen hanteren. Zij is in het piperkorps gaan spelen van de plaatselijke schutterij. Na 3 jaar aanmodderen met een valse fluit, kreeg zij eindelijk haar felbegeerde dwarsfluit. Momenteel is zij 19 en speelt nog altijd. Naast modernere muziek speelt zij ook Mozart, Handel en andere componisten.
Mijn 2e dochter wilde al heel jong een cello leren bespelen. Ook haar specifieke keuze.
Als jij klassieke muziek leuk vindt, laat je vooral niet afschrikken door de mening van anderen al is dat voor een jongere vaak heel moeilijk.
Mijn oudste dochter was helemaal weg van klassiek ballet. Dus heeft zij een klassieke balletopleiding gevolgd totdat zij te horen kreeg dat zij de bouw niet had om aan de extreme opleidingseisen fysiek te kunnen voldoen.
Waar het in het leven vooral om gaat is om je eigen mening te ontwikkelen en daar achter te blijven staan.
Als ik jou zo hoor ben je al een heel eind op weg.
Groeten
Math