Weet niets van klassiek muziek maar wil er wel graag kennis meemaken. Kan iemand mij adviseren?
Nog goedkoper dan CD's kopen is het luisteren naar Radio 4 , Classic FM, de Concertzender.En dan een beetje bijhouden wat je voorkeuren zijn. Als je die voorkeuren ontdekt hebt, kun je misschien eens een concert bezoeken ??!!! Klassieke muziek is een waanzinnig groot gebied en er zijn moeilijke genres in te vinden voor de beginner. Classic FM draait de meest gemakkelijke (toegankelijke) muziek. Veel succes, het is de moeite waard.
Willem
Als ik Duits wil leren, zal ik mij moeten gaan verdiepen in de Duitse taal en de taal structuur. Dat geldt met ieder ander onderwerp waar je iets over wil leren of kennismaken. Na de kennismaking komen vragen bij je op en die kun je dan op een prikbord plaatsen in de hoop dat je de juiste antwoorden krijgt.
Hoe kun je nou iemand adviseren over een kunstuiting over een periode van pakweg 600 jaar waar je totaal niets van af weet. Waar moet je beginnen bij de kop of bij het eind, halverwege of driekwart?
Ga eerst eens kijken naar je voorkeur, wat vind je leuk. Koop daar iets van, laat het op je inwerken en ga dan informatie verzamelen.
Ik vind dit een lullige vraag waar je totaal niets mee kunt. Kun je ook opmaken uit de antwoorden die je krijgt.
Groeten
Math
Prima vraagje, hoor…
Ik adviseer je een boek dat een vreselijke titel heeft en een minstens zo erg omslag. Het heet Klassieke muziek voor Dummies en het is geschreven door David Pogue en Scott Speck. Je vindt er een overzicht in van de westerse muziekgeschiedenis, een verklaring van de belangrijkste muziekbegrippen (grote terts, mineur en majeur…), een handleiding voor concertbezoek en hoe je je daarop kunt voorbereiden, iets over muziektheorie, informatie over muziekinstrumenten, een uitleg bij de muziekvoorbeelden op de bijgevoegde cd, een verklarende woordenlijst en suggesties voor het aanleggen van een eigen muziekverzameling.
Voordat je het eventueel wilt kopen, raad ik je aan het eerst in te zien resp. te lenen bij een bibliotheek. Voor ongeveer hetzelfde bedrag dat het boek kost ben je namelijk waarschijnlijk een jaar lang lid, waardoor je nog meer kunt lezen en/of cd's kunt lenen.
Succes bij je ontdekkingsreis,
Leo
Misschien een beetje oubollig en moeilijk te krijgen, maar een boek waar ik heel veel plezier aan heb beleefd is “Zwerftochten door het rijk der muziek”, geschreven door Helene Nolthenius. Vooral het gedeelte over de componisten is iedere keer weer de moeite waard.
PS Eveline: fijn dat iemand er een keer wat van zegt. Bedankt! ;-)
hallo, ten eerst vind ik het hartstikke leuk dat er tegenwoordig niet meer zo'n taboe van word gemaakt wanneer je graag naar klassieke muziek luisterd; maar het is natuurlijk niet zo van: ik heb een boek gelezen over klassieke muziek, dus nu weet ik er veel vanaf. Het is een kwestie van veel luisteren en evt. doen. Wanneer je er veel naar luisterd en je je oren ernaar zet kom je steeds meer te weten. Bij deze wilde ik graag ook een nieuw onderwerp starten. Ik ben namelijk een meisje van 14 jaar en ik ben helemaal niet wereldvreemd ofzo, de meeste van mijn vrienden houden van pop en rockmuziek, maar ik niet. Ik wilde eens weten of er meer mensen zijn zoals ik, die graag naar klassieke muziek luisteren, er redelijk veel vanaf weten en vrienden hebben die een totaal andere mening hebben over een muziekkeuze.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?