Keyboard/piano leren spelen+cdrom

• Lowrider

Ik ben op zoek naar een cdrom met een intelligente interactieve manier om op een hoog niveau keyboard/piano te leren spelen. Het liefst met akkoordenschemas enzo. Weet iemand waar ik dit moet zoeken??

Je kan me ook mailen als je dat wilt

• math.nelissen

Piano spelen of keyboard leer je niet via een cd rom spelen. Je hebt daar gedegen techniek voor nodig. Een accoordje samensetllen en spelen met 1 vinger gaat nog wel, maar wat doe je met je andere hand die de melodie moet spelen?

De meeste muziekscholen geven leuke opleidingen op dat gebied. Key board is meer dan een paar accoordjes indrukken en de rest komt vanzelf. Zo werkt dit niet. Net zo min dat je na 10 snelstoomlessen gitaar kunt spelen. Ik ken mensen die spelen al vanaf hun 7e of 8e jaar gitaar en spelen na 10 jaar les en conservatorium in een band. Rammen op een paar accoorden kan ook, maar hoog niveau wat jij beoogt, vergeet het maar!

Let wel, ik wil je nioet ontgoochelen maar je hebt een totaal verkeerd beeld van wat muziekmaken inhoudt. Of dat nu klassiek of moderne muziek is, dat maakt niet uit. Je zult er een hoop moeite voor moeten doen en er een enorme hoeveelheid energiie in moeten steken, wil je iets schijnbaar eenvoudigs op een behoorlijke manier kunnen spelen.

Overweeg dit eens voor je je in een avontuur stort waar je weinig wijzer van wordt.

Groeten

Math

• Lowrider

Bedankt voor je reactie maar ik ben het totaal niet met je eens. Sommige aspecten van keyboard spelen kan je juist perfect leren dmv een cdrom. Het technische en practische gedeelte van keyboard spelen zou op een interactieve manier juist veeeeel beter kunnen. Het theoretischce gedeelte is een ander verhaal, maar het theoretische gedeelte beheers ik al. Ik heb trouwens ook een hekel aan leraren en ik ben autoditact en ik maak al 10 jaar muziek want ik speel hiernaast ook nog basgitaar. Notenschrift heb ik trouwens ook via het internet geleerd.

Hier 4 voordelen van keyboard leren spelen via cdrom:

1) Je kan sneller je handen procesmatig conditioneren dmv directe feedback van je computer

2) Je hebt geen leraar die zich bemoeid met jouw muziekale ontwikkeling

3) Je kan het leren op je eigen tempo

4) VEEEEEEEEL goedkoper. Een pianoles kost al 17euro

Ik heb trouwens ook vloeiend Nederlands leren spreken dmv een paar cd-rommetjes. Wake up man times are changing.

• math

Zal wel zo wezen maar ik zie je nog geen Scarlatti spelen via deze methode. Daar hoef jij het natuurlijk niet mee eens te zijn, mag van mij. Wakker ben ik in ieder geval hoor, maak je daar maar niet druk om.

Wat ik beweer is dat je akkoorden kunt leren spelen, ook nog wat melodietjes leert spelen met de andere hand en that's it. En dat er mensen zijn die zonder prestigieuse opleidingen zeer goed gitaar kunnen spelen, dat neem ik meteen van je aan. Voorbeelden genoeg: Jan Akkerman en Paco Pena zijn zo'n mensen, maar ze zijn zeer dus bezaaid en je moet ze met een loep zoeken. De muziek van Scot Joplin is zo'n beetje klassieke muziek geworden, terwijl de goede man totaal geen muzikale opleiding heeft gehad. Je mag wat mij betreft in hun voetsporen treden.

Ik wens je veel succes.

Groeten

Math

• Thomas

Ik speel trouwens bas in een funk/jazz bandje en ik componeer de meeste nummers. Ook schrijf ik dus diingen voor de toetsenist. Ik vind het dus belangrijken om wat basisvaardigheden op te doen om wat meer inzicht te krijgen. Ik heb dus absoluut niet de pretenties om een pianovirtuoos te worden ofzo