Adios Nonino - waar ken ik dat toch van?

• Wendy

Nadat ik het huwelijk tussen Willem-Alexander & Maxima zag, bleef ‘Adios Nonino’ van Piazzolla maar door mijn hoofd spoken. Ik ken dat hele nummer, alleen ik weet niet meer waarvan (ik wist trouwens ook niet dat het zo heette). Wie o wie kan mij vertellen waar dit bekend van is (film, serie, etc.)??

• dennis

hoi Wendy,

Met dat probleem zit ik ook!

Vooral dat stuk wat iets harder gaat….

Het enige wat ik me kan bedenken van het nummer is dat er bij de Efteling in Fata-Morgana ook zo'n soort deuntje speelt….

Of het is van een tv-serie???

Wie o Wie helpt ons?????

Dennis

• math

Probleem? Waar heb je het over. Waar gaat het hier om? Waarom wil je nu perse weten aan welk stom reclame filmpje zo stuk muziek gekoppeld is?

Mensen vragen meestal het tegenovergestelde. Ze horen een stuk muziek in een reclamespot en voelen zich hierdoor geroerd. Men wil weten welk stuk het is, van welke componist om daarna naar de platenboer te hollen en de cd te kopen.

Jullie plaatsen een hartstochtelijke oproep met de vraag zeg ons alstublieft naar welk reclamespotje we moeten kijken, want we vinden het muziekje zo leuk dat Astor daarvoor geschreven heeft.

Heel merkwaardig, stof tot nadenken. Misschien moet ik wat meer reklamespotjes gaan bekijken.

Math

• Gertjan

Frank Sinatra's I did it my way…perhaps?

• Eveline

Het stuk is in Argentinie heel bekend, bijna het volkslied.

Het zal dus ongetwijfeld hier en daar opduiken als het over Argentinie gaat of in een film die zich afspeeld in Argentinie.

Net zoiets als het Haleluia van Handel. Mensen herkennen het direckt, maar weten niet waar je het over hebt als je alleen de titel noemt.

• Lowrider

De lead van Adios Nonino lijkt heeeel erg op de theme van Once Upon a Time in America. Ik had het zelfde als jij toen ik het voor het eerst hoorde.

• math

Verschil is dat het hier muziek betreft van Ennio Morricone. Toch wel iets anders vind ik. Trouwens Morrcones muziek is zo herkenbaar dat je zoiets direkt kunt thuisbrengen. Ben het niet met je eens.

Groeten

math