Mahler

• Lowrider

Wat is de beste uitvoering van symponie nr5 van Mahler weten julie dat???

• MrMidi

Beste kan je niet zomaar stellen.

Er zijn verschillende visies en uitvoeringen mogelijk bij de werken van Mahler.

Ga eens naar een goede klassieke cd winkel en luister een paar verschillende uitvoeringen.

Wat jij dan de meest aansprekende uitvoering vindt is dan in jou geval de beste.

Een van Mahlers uitspraken is dat het belangrijkste van de muziek niet in de noten staat.

• Ingrid

LS,

De beste uitvoering is : Radio Filharmonisch Orkest, de cd zit in de Mahlerbox v.h. RFO.

Maar het blijft toch persoonlijk lijkt mij, kwestie van smaak; van welk orkest je houd, dirigent….

gr. Ingrid.

PS Laat even weten wat je er van vindt…Lowrider schreef:

>

> Wat is de beste uitvoering van symponie nr5 van Mahler weten

> julie dat???

• Lowrider

Ik heb me perongeluk vergist in de titel en heb de versie van de Frankfurt Radio Symphony Orchestra. Deze versie vind ik zeker wel goed uitgevoerd alleen is de mastering niet zo goed. Erg veel volumeverschillen. Hij begint zo zacht dat de ruis harder is dan de harp. Maar het blijft een fantastisch stuk, 9 van de 10 keer moet ik even een traantje pikken als dat strijkorkest opzwelt in mineur :).

• Ben

Bernstein!

• koenraad roegiest

Ik heb de vijfde symphonie van Gustav Mahler met Bernard Haitinck, ik heb al verschillende uitvoeringen gehoord maardat is volgens mij, de beste uitvoering! (Met het beroemde Adagietto / Sehr Langsam )

• Lloyd

Kijk ook even bij het kruitvat. Alle mahler symphonies voor +- 20 euro.