conservatorium

• Matthijs

Hoi Melanie,

Bedankt voor je reactie. Ik ben al bezig met me oriënteren voor verschillende conservatoria. Zo heb ik voorgespeeld voor Marjes Benoist (Arnhem) en maak ik een afspraak voor een proefles met een andere docent op het conservatorium. In Utrecht ben ik nog niet geweest. Maar ik ga zeker naar de open dag. Ik heb goede verhalen gehoord over dit conservatorium gehoord. Is er inderdaad een hoog niveau op dit conservatorium?

Is dit trouwens het enige conservatorium waar je toelating hebt gedaan of waren er ook nog andere? En wat wil je bereiken met deze studie?

groetjes Matthijs

• Melanie

Hi Matthijs,

Ik heb voorgespeeld op meerdere conservatoria, maar Utrecht was voor mij echt het leukst. Achteraf ben ik ook heel blij dat ik deze keuze gemaakt heb. De sfeer is er ook echt goed en dat vind ik ook heel belangrijk. Ik geloof namelijk niet dat dat overal zo is. Het niveau is geloof ik wel hoog, maar dat merk ik eerlijk gezegd niet zo goed, omdat ik dat eigenlijk alleen van de strijkers weet en dat is niveau is goed. Van de zangers weet ik dat het heel goed is en volgens mij van de pianisten ook. Wat ik gehoord heb is in ieder geval heel goed. In Utrecht zou ik zeker gaan kijken. Ik denk dat je het heel leuk zal vinden. Vind je het dan niet leuk, dan ben je in ieder geval geweest. Ik wil je best laten weten als er een voorspeelavond is van piano, misschien vind je het leuk om te kijken en kan je de leraar, lerares spreken.

Wat ik wil bereiken met deze studie is dat ik heel graag in een goed orkest wil gaan spelen. Ook speel ik nu in een strijkkwartet en dat vind ik ook super om te doen. Wat wil jij er mee? Wil je les gaan geven? Dat lijkt mij ook best leuk trouwens.

Heb je al vooropleiding gedaan? Dat is denk ik wel belangrijk.

groetjes,Melanie

• leonie

ik studeer klarinet aan het conservatorium van zwolle. ik vind het een hele gezellige school en het bevalt mij ook heel goed. wat mij zelf bezighoudt zijn de niveauverschillen in theorie en solfege tussen verschillende conservatoria. zo weet ik dat de theorie in enschede beter te doen is dan de theorie in zwolle.