Muziek onder woorden LP-collectie

  • F.H. Dijkstra

    Ongeveer twintig jaar geleden gaven wij aan onze ouders de klassieke platenset “Muziek onder woorden” cadeau. Onze ouders hebben hier jarenlang erg van genoten, regelmatig draaiden ze de complete LP-collectie vanaf het begin. Ze stopten echter steeds bij het begin van de z.g. “moderne klassieken”, omdat dat vader niet zo aansprak.

    Inmiddels is vader overleden, en moeder (87 jaar) wilde een dezer dagen de traditie voortzetten. Zij wilde echter die “moderne klassieken” ook wel eens horen, deze waren nog nooit uit de hoes geweest.

    Wie schetst haar verbazing dat, bij een van de platen het etiket van kant B over de groeven van kant A was geplakt. Productiefout. Deze kant is dus niet bruikbaar, daarom is de collectie toch wel een weinig verminkt.

    Onze vraag is nu: wie weet er nog aan een gave vervanger voor die “foute” plaat te komen om de collectie alsnog in goede staat te brengen? Het gaat om plaat no. 21 waarop staat:

    Kant A: Bela Bartok, muziek voor snaarinstrumenten, slagwerk en celesta

    Kant B: Igor Strawinsky, suite uit het ballet “De Vuurvogel”.

    Met vriendelijke groeten,

    F.H. Dijkstra, Oudenbosch

  • theo Simonse

    als het goed is heb ik deze platen nog ergens liggen, neem even contact met me op via de mail: ikprobeerhet@live.nl

  • groeneveld

    het etiket heel voorzichtig in niet te warm water losweken

  • Demaegd Frans

    Ik wil deze LP-collectie van de hand doen bij gebrek aan plaats.

  • Albert

    Demaegd Frans Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik wil deze LP-collectie van de hand doen bij

    > gebrek aan plaats.

    Ik heb inmiddels weer plaats, hoe komen wij in contact?

    Vrgr

    Albert

  • lien

    Ik heb nog 21 lp van muziek onder woorden. Iemand interesse?

  • Joz

    Heeft u de LP al? Ik heb ooit via Catawiki een kavel gewonnen waar de hele serie bij zat. Het ging mij om de andere delen van de kavel, want Muziek onder Woorden had ik al ooit zelf in afleveringen gekocht. Ik ben het met uw ouders eens, ik zal deze nooit verkopen. Maar in het dubbele exemplaar zaten diverse platen die krom waren. Dus ik heb de hele collectie doorgenomen en de dubbele kromme platen weggegooid. Ik denk dat de vorige eigenaar deze verzameling op de verwarming heeft bewaard. Toch waren er nog een groot aantal perfect. Waaromder plaat 21. Prachtige uitvoeringen. En helemaal plat. Dus hij is te verkrijgen. Ik hoor wel als de LP nog niet in uw bezit is.