masterclass Thomas Hampson

• Alphons

zaterdag 29 september 2001 ; net een herhaling gezien van de masterclass van Thomas Hampson uit 1998 waar marajana, een van de studenten, een Duits lied zong. Kippevel, prachtig zowel het lied als de uitvoering.

Ik geloof dat het lied “mein lied” heet, maar dat weet ik niet zeker!

wie kan mij helpen aan titel en componist (leek op R. Strauss) . Als de uitvoeriging van deze marjana ergens op cd staat, dan zou ik dat graag vernemen.

• Franka

Hoi Alphons!

Ik weet welke masterclass je bedoelt, heb deze zelf ook gedeeltelijk gezien. De zangeres waar het hierom gaat is de mezzo-sopraan Mariana Mijanovic en zij zong een lied van de componist Mahler. Volgens mij was het “Ich bin der Welt abhanden gekommen” Voor zover ik weet staat dit niet op CD door haar. wel zingt zij heel regelmatig door het hele land, soms samen met haar man Kresimir Spicer. Ik weet dat ze in december een rol zingt in de produktie Julio Caesare van Handel in de Stadsschouwburg van Amsterdam. Dus mocht je van opera houden, dan kun je haar daar misschien bewonderen?

Groetjes Franka van Essen

• Eveline

Het is inderdaad “ich bin der welt..” van Mahler. Ik ken dit werk van Jose van Dam in de film “ Le m^atre de musique”. De CD hievan is in Nederland niet te vinden, maar in Belgie wel.

Gezongen door een bariton met orkest vind ik het nog veel mooier dan in die masterclass. De vioolpartijen zijn schitterend.

Eveline

• Alphons

Franka & Eveline,

dank voor jullie reacties. Ik heb inmiddels op de website van de AVRO gevonden wie het is en wat ze zingt. Inderdaad Mariana Mijanovic “Ich bin der Welt abhanden gekommen” van Mahler. Inmiddels ook een cd gekocht waar dit lied op staat maar helaas niet zo'n mooie uitvoering als in de uitzending.

Nu dus maar op naar een uitvoering Julio Caesare.

nogmaals hartelijk dank.

groet,