Ik heb voor het eerst gehuild om muziek, ohh wat een genie die Mahler.
Dat wilde ik even kwijt "\
De derde van mahler laatste deel in Enschede onder Roberto Benzi jaren geleden
zoveel huilen door publiek,nooit “geevenaard”.c.brakenhoff schreef:
>
> Om welke symphonie en uitvoering ging het? De mooiste
> uitvoeringen die ik gehoord heb waren de symphonieen door het
> NedPhO o.l.v. H. Haenchen. Werkelijk ontroerend.
Het is natuurlijk ook ietwat sentimentele muziek, met enig effectbejag geschreven. Maarten ‘t Hart noemde Mahler ooit eens ’vooraanstaand onder de tweederangs componisten'. Neemt niet weg dat het een goeie componist is. Maar er zijn vele componisten c.q. werken die ik ontroerender vind (Richard Strauss, Ravel, Pucini, Verdi, bach, Mozart)
Adri
Maarten leutert liever over zijn JS Bach. Iets anders leeft bij die man gewoonweg niet. Hij kent zelfs alle cantate teksten uit zijn blote hoofd!
Nou als Bach een ding tegen had dan waren het zijn tekstschrijvers in die tijd. De meest miserabele teksten kreeg hij voorgeschoteld waar hij dan muziek op moest schrijven. Dat laatste is hem wonderwel gelukt.
Maarten kan echter over deze teksten oeverloos ouwehoeren terwijl het in wezen de grootste kitch is die bij elkaar gepend is.
Dat Maarten 't Hart zich maar bij schrijven houdt, daar doet hij beter aan dan als muziekcriticus een hoop onzin te verkopen.
Groeten
Math
Ik kan je alle vocale muziek van Mahler aanraden. Het is een van mijn favoriete componisten en ik ken eigenlijk geen andere dan Mahler die zo wonderschoon heeft geschreven, zowel muziek als tekst.
Ich fuhl ein glühend Messer in meinem Brust….. in de uitvoering van Dame Janet Baker: GEWELDIG! Ga maar eens luisteren.
veel geluk en ontroering gewenst,
Nelly
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?