Mozart is tijdens zijn rondreis ziek geweest in holland.
Hij leed aan tyfus en is behandeld door de lijfarts van Princes Carolina.
Het ziekbed was in den Haag
Nou doe mee aan de kwis van villa tutti en win die gratis cd :o)
Ja, mr Midi, u zult ongetwijfeld gelijk hebben. Waar het in feite om gaat is dat mensen zelf de moeite moeten getroosten naar vraagstukken op zoek te gaan. Ongetwijfels vind je dat ook het goede antwoord. U hebt dat paraat. Leuk voor u, maar een niet kenner schiet met uw antwoord niets op.
Ik ben een uitstekend wiskundige, maar als ik mijn dochter alle antwoorden op haar wiskundige problemen moet gaan geven zal zij geen inzicht verkrijgen in de betreffende materie.
Zo ook met dit soort vraagstukjes die veelal bedoeld zijn dat mensen zich wat meer gaan verdiepen in muzikale stijlen en andere achtergronden.
Je bent dus verplicht om naar zo'n antwoord op zoek te gaan en ook andere zaken zal men dan opsteken.
Bedenk dat in het vervolg als u weer voor uw beurt antwoord geeft.
Groeten
Math
Ik zal het niet meer doen.
Maar was wel leuk:)
Tja ik heb alles van mozart op de cd en dacht kom ik deel mijn kennis voor een keer.
Voor straf zal ik alle liederen van Schubert uit mijn hoofd leren. En dat zijn er een hoop.Dat wil je niet weten.Ik begin met Am Meer en dan Die Taubenpost.
Ben je nu niet meer boos.)
Echt ik zal het nooit meer doen
Voor extra straf zal ik ook naar de klavierstucke van Stockhausen gaan luisteren
Je bent na deze boetedoening toch niet meer boos?
))))
Nou meneer Midi, ik ben niet zo gauw boos.
En als het u pleziert mag u van mij gerust de Schubertliederen van buiten gaan leren.
Stockhausen ligt mij te zwaar op de maag. Zoals ik als eens heb gesteld ik ben geen echte liefhebber van moderne muziek. Blijkbaar hebt u met deze componist ook nogal wat moeite.
Wat Mozart betreft, ik heb zo'n 250 stukken van Mozart op CD's staan. Veelal stukken opgenomen door Harmonia Mundi met originele bezetting en instrumenten. Het betreffen vaak opnamen begin 80er en einde 70er jaren die heruitgebracht zijn op cd maar zeer zeker de moeite waard.
Sinds kort heb ik een DVD speler en koop nu DVD muziek. MIjn eerste aanschaf was die Zauberfloete onder leiding van Levine een opname uit de Metr. opera uitgebracht door Deutsche Gramm. Werkelijk een beleving!
Ook de opnamen van Terfell/Bertoli zijn ongeevenaard zeker als je hen samen bezig ziet op het podium. Terfell, is naast een schitterende zanger ook een man die teksten op een dusdanige manier kan interpreteren en spelen dat deze teksten ook werkelijk gaan leven. In combinatie met zijn mimiek en acteertalent ga je deel uit maken van zo'n geheel. Wat dat betreft leeft DVD veel meer dan een “gewone” cd.
Sucees met uw instuderen en
groeten Math
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?