Andrew Lloyd Webber

• petra

Wie weet het geboortejaar van Andrew Lloyd Webber? Ik heb het nodig voor een concertprogramma. Alvast bedankt. Petra

• MrMidi

Hallo

Dat is pulp die muziek van dat figuur.

Was tie maar nooit geboren

• Megan

Je lult!!! (excusez-moi)

Je kan pas over iemands muziek oordelen als je AL ZIJN MUZIEK kent. Tot die tijd kan je alleen maar zeggen: ‘Ik vind……’

En als je zijn muziek zo slecht vindt, zal je echt niet veel van hem gehoord hebben.

Ik ben persoonlijk geen fan of zo van hem, maar ik erger me aan jouw bekrompen manier van oordelen. En over die laatste zin zal ik het sowieso maar niet hebben.

Wat zijn geboortejaar betreft: ik heb het even voor je opgezocht en het was 1948. De datum weet ik niet precies, maar dat moet heel makkelijk op internet te vinden zijn.

• Martin

Hallo Petra,

Andrew Lloyd Webber is geboren op 22 maart 1948 in Londen.

Martin.

• MrMidi

Ten eerste zeg ik niet dat zijn muziek slecht is.

Er is goede muziek en minder goede muziek.

Tot deze laatste catagorie reken ik Webber.

RTL 4 Prut noem ik het

Ik ken vrijwel alles van dit figuur.Zelf gespeeld(beroepsmusicus)

Dus kan ik erover oordelen.

Dus niet zo snel een oordeel klaar hebben over een ander als je de achtergronden van die persoon niet kent!

Dus wie is er hier nu bekrompen jij of ik?

• Megan

“Ten eerste zeg ik niet dat zijn muziek slecht is.”

–> Nee, je zegt dat het pulp is en dat hij nooit geboren had moeten worden. Dat laatste is ronduit grof.

Jij zegt dat je erover kan oordelen of muziek goed of minder goed is, omdat je beroepsmusicus bent. (net als ik trouwens) Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Smaken verschillen en zolang er geen definitie is wat muziek ‘goed’ maakt, kan niemand daarover oordelen. Of je nou de keizer van Japan bent of een vuilnisman.

Muziek IS niet goed of slecht. (of zoals jij het zegt: “goed of minder goed”)

• MrMidi

ach joh waar maak je je druk om.Naar mijn persoonlijke mening(dus wat jij vindt moet jezelf weten en interesseerd me eigenlijk ook niet) is het rotzooi.

Zo van 12 in een dozijn muziek

Ik zeg niet dat het slecht is.Het is vakkundig geschreven troep.Buitentwijfel zonder twijfel.(zijn bankrekening is ongeveer 1.5 miljard)

Maar het is het soort muziek ala geef het volk brood en spelen.

Rubish dus Trash orchestral.

Vergelijkbaar met de blaasmuziektroep die Mozart heeft geschreven voor het diner van de bisschoppen.Nietsche zij hierover; Je hoort het bestek der adelijkheid rammelen.

Weet je wat nou de goede muziek is

Bijv 5 symfonie van Bax

Of symfonieen van Prokofiev

Of Mahler 3 de symfonie

Of klavierstuck no 5 van Stockhausen

Of Prelude en Fuga in G groot Opus 85 no2 van Reger

Of cello sonate in D Groot Opus 102 no 2 van Beethoven

Of 4 de ballade van Chopin

Of Bwv 92 van Bach

Ach zo kan ik wel doorgaan.

Maar dat is zonde van mijn tijd

Want dat is webbertje niet waard voor mij.

Maar god joh als je het “fijne muziek” vindt veel plezier met de Suppe van deze eeuw.

• MrMidi

Fontana Mix van John Cage is ook goede muziek

• Mr Midi

Zeg je moet wel goed lezen hoor.

Ik geef het waarde oordeel niet omdat ik beroepmusicus ben.

Ik zeg dat ik vrijwel alles ken van dit geval omdat ik een beroepsmusicus ben.

Jij was zo dom om te veronderstellen dat ik vrijwel niets ken van dat figuur.

Vanuit mijn kennis als beroepsmusicus zeg ik er is betere muziek als die pulp van dat webber geval.

Muziek is denken.Dat kan webber zeker maar bij lange na niet op het niveau van de groten in de geschiedenis van muziek.

Het is een leuke entertainer voor in het circustheater die grappige mopjes schrijft waar hij veel geld mee kan verdienen.Handige zakenman.

En dat blijkt ook uit zijn handelen met auteurs rechten.Maar daar zal ik je niet mee vermoeien.

• Gerrit-Jan

Mr Midi,

Bovendien vergeet je de rest van de BWV te vermelden.