Wie heeft voor mij een kopie van de sacre du printemps van Stravinsky op CD-ROM? Hierop staat behalve de muziek ook allerlei achtergrondinformatie. Het is een CD-ROM die ca. 8 jaar geleden uitkwam bij Microsoft.
Beste Leo, ik denk dat we allemaal weten dat een dergelijke kopie niet echt legaal is.Om via dit forum medemuziekliefhebbers tot illegale activiteiten te verleiden lijkt mij dan ook niet op zijn plaats. Daarnaast kan ik je ook niet helpen,maar ik leef met je mee in je zoektocht naar de bewuste cd-rom.
Inderdaad Jaap, ik ben veel te kortzichtig geweest. Misschien is het zelfs een heel goed idee om eens te kijken wat de bezoekers van deze pagina in hun collectie als kopie aan te bieden hebben.Met geavanceerde brandtechnieken kunnenwe zo de de legale markt buitenspel zetten.Het ergste wat ons kan overkomen is dat deze site plat gelegd wordt,maar dan kunnen we vast ergens anders verder gaan.
P.S. heeft iemand opera-DVD als kopie in de aanbieding,ik ben zeer geinteresseerd.
Met vriendelijke groeten en lang leve de illegaliteit op het internet JW
Je hebt helemaal gelijk: maar als ik iemand kan helpen met welgeteld één kopietje van een CD die al acht jaar niet meer in de handel is, dan heb ik de indruk dat ik een beetje aan m'n medemens heb gedacht. Dat gevoel mag dan misschien niet meer van deze tijd zijn, ik heb de indruk dat je mekaar soms best wel eens mag matsen.
Ik heb ook niet de indruk dat ik met zo'n actie gerekend mag worden tot lid van één of andere zwaar criminele organisatie. Houd met je commentaar even rekening met de impact van het kopieren van een CD-tje van acht jaar oud.
Laten de lezers inderdaad maar eens zien wat voor kopietjes ze in hun collectie zullen hebben. En die legale markt? Laat me niet lachen. Kruidvat heeft inmiddels wel duidelijk gemaakt dat die zogenaamde legale markt ‘ons’ jarenlang in de maling heeft genomen met hun ‘schappelijke’ prijzen.
Jaap
Stravinsky zal ook nooit gedacht hebben op een schijfje terecht te komen met een laserstraal. Dat Kruidvat goedkope CD's aanbiedt heeft helemaal niets te maken met de bedenking dat de CD's te duur zouden zijn. CD's zijn businessprodukten door mensen ( aandeelhouders) die enkel in winst geinteresseerd zijn en vaak ver van die muzikant af staan. Dus, ofwel verkoopt je plaat niet goed, en dan volstaat zelfs de huidige “hoge”prijs niet om de kosten te dekken, ofwel verkoopt je plaat wel goed en wordt het een zakenprodukt. Elke dag komen enorm veel nieuwe CD's op de markt, dus een platenlabel geeftzichzelf slechts enkele weken de tijd een CD te lanceren, wat daarna in stock blijft, daar moeten ze zo vlug mogelijk vanaf, dat is risicokapitaal. Dus vlug de “overstock” verkopen aan de hoogste bieder, en wie kan er nu bieden ? Een warenhuisketen bijvoorbeeld, en de voor het publiek nogal onbekende maar gigantische parallelmarkt die meer winst maakt dan de platenmaatschappijen zelf. Ach, de plaatjes zelf maken zelfs niet veel uit voor de platenlabels, ze verkopen ook graag de rechten van een produkt dat ze al gereleased hebben, nog makkelijker , en natuurlijk aan diegene die het meest reproduceert zoals Kruidvat. Wat zalig in deze tijd om een programma te kunnen samenstellen naar hartelust uit licenties die aan grote oplages nauwelijks iets kosten. En dat vindt het publiek nog sympathiek ook, eindelijk een eerlijke prijs voor een eerlijk produkt denkt je dan. Maar het is eigenlijk net andersom. Reken maar dat Kruidvat enorme winsten maakt en dat de muzikant hiervan bitter weinig ziet. Wat zie je gebeuren: muzikanten geloven niet meer in de platenindustrie en beginnen opnieuw kleinschalig, vind ik heel goed, dicht bij een eigen publiek, maar deze CD kost weer heel wat meer, kan ook niet anders. Een rekeningetje is vlug gemaakt : 11.000 gulden voor de opname tot de master, 3000 gulden voor 1000 CD's, nog wat auteursrechten, betalen van bepaalde muzikanten, lay-out en drukwerk 1.500 gulden en je verkoopt hoera al je CD's . Kostprijs per stuk : 20 gulden incl BTW. Je hebt je uitgeslooft en niets verdiend, geen geld voor een volgende CD, geen budget voor promotie. Sorry, dit moest me al lange tijd eens van het hart !
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?