lp's gezocht

  • f.vierhout

    Beste lezer, lezeres,

    Sinds mijn twaalfde verzamel ik klassieke grammofoonplaten. Door een hoogst ongelukkige samenloop van omstandigheden ben ik mijn collectie grammofoonplaten na mijn laatste verhuizing kwijtgeraakt.

    Sinds een jaar reis ik stad en land af om “het hart” van die collectie weer terug te verzamelen. De door mij gezochte lp's geven een aardig beeld van het centrum van mijn belangstelling. Misschien bezit u één of meerdere van de hierondergenoemde lp's. Misschien staan ze bij u op zolder en draait u ze niet meer, omdat u inmiddels deze muziek op cd heeft aangeschaft.

    In dat geval heb ik er graag wat geld voor over (binnen redelijke grenzen) om de volgende lp's van u over te nemen:

    J.S. Bach Suites voor cello; Anner Bijlsma op label Philips/RCA Seon 2 lp's

    J.S. Bach Kammermusik von Bach; Musica Antiqua Köln Archiv 5 lp's

    J.S. Bach Sonates BWV 1027-1029; W.Kuijken - G. Leonhardt DHM

    L. Bocherini Quartette op. 32; Quartetto Esterházy Teldec 2 lp's

    L.Couperin/H. d'Anglebert; G. Leonhardt DHM/RCA Victrola

    F.Couperin/Poglietti a.o.; G. Leonhardt Teldec

    G.Ph. Telemann Methodische Sonaten; Brüggen Philips/RCA Seon 2/3? lp's

    Ik dank u hartelijk voor de eventueel te nemen moeite.

    Met vriendelijke groeten,

    Ferry Vierhout

  • Peter

    Hallo Ferry,

    Ik heb een grote LP verzameling (ca 400 stuks) uit mijn familie waarvoor ik besloten heb er afstand van te doen.

    Ongeveer de helft hiervan is Klassiek in bijzonder goede uitvoeringen, ook een aantal speciale albums welke uit meerdere LP's bestaan. Alles in perfecte staat.

    Eventueel wil ik ook de draaitafel, destijds het topmodel van Philips (de Automatic 977 Direct Control) erbij van de hand doen.

    Met groet van Peter.

    Email: pvsuchtelen@gmx.net

    Tel:035-5268686

  • strientje

    Dag Ferry,

    Ik ben in het bezit gekomen van een grote collectie klassieke grammofoonplaten. Het zou heel goed kunnen zijn dat de platen die u zoekt erbij zitten. Bent u al geslaagd?

    Zo niet, hoe komen we met elkaar in contact zonder dat iedereen op het internet meekijkt?

    Groetjes,

    Strientje

  • f.vierhout

    Dag Strientje,

    Bedankt voor je reactie. Ik ben, ondanks de omvang van de collectie waarvan in de vorige reactie sprake was, helaas niet geslaagd.

    Daarom wend ik me tot jou.

    Vertrouwelijke behandeling van een aanbod had ik al mogelijk gemaakt door het vermelden van mijn e-mailadres: f.vierhout@chello.nl.

    Als je mij via dat adres benadert, vermijd je dat iedereen op het internet meekijkt.

    Kun je me dan al iets vertellen over de aard van de door jou genoemde collectie grammofoonplaten?

    Ik dank je daarvoor.

    Met vriendelijke groeten,

    Ferry Vierhout

  • rolf

    Beste Ferry,

    Gaat het u om de “audiofiele” zeldzame lp's? (decca SXL, columbia SAX, hmv ASD)? Of ook andere.

    Ik ben beheerder van de platencollectie op de website van het Europees archief. Dat zijn platen uit de voormalige fonotheek van de NOB.

    Voor een overzicht wat er allemaal is kijk op:

    http://nl.youtube.com/user/EuropeanArchive

    De website zelf:

    http://www.europarchive.org/

    Is nog in volle ontwikkeling.

    Groetjes,

    Rolf den Otter

  • f.vierhout

    Dag Rolf,

    Bedankt voor je bijzonder attente reactie! Het gaat me uitdrukkelijk niet om de “audiofiele” lp's die u met uw eerste vraag aanduidde. Het gaat me om voor mij tot nog toe onvindbare lp's, zoals ik die in mijn eerste bericht vermeldde.

    Belangrijk voor mij zijn de labels, waarop musici vanaf eind jaren 50 een nieuwe koers hebben ingezet met betrekking tot de interpretatie en uitvoering van “oude muziek”. Daarmee bedoel ik de muziek vanaf de middeleeuwen tot en met de achttiende eeuw. De labels vormden podia voor de eerder genoemde musici. Hierbij moeten genoemd worden Teldec (Das alte Werk), Deutsche Harmonia Mundi en Harmonia Mundi France, Archiv (DGG), Astree, L'Oiseau Lyre, Accent, Alpha en niet op de laatste plaatsen de Nederlandse labels Philips Seon/RCA Seon en Harlekijn.

    Een greep uit de namen die in dit verband erg belangrijk zijn: Gustav Leonhardt, Nicolaus Harnoncourt, Frans Brüggen, Anner Bijlsma, Quadro Hotteterre; de familie Kuijken, Alfred Deller, Jordi Savall, Musica Antiqua Köln, Christopher Hogwood, Colin Tilney, Bob van Asperen, Wilbert Hazelzet, Kees Boeke en Walter van Hauwe. 't Is maar een greep.

    Ik hoop dat ik je voldoende heb geïnformeerd over de richting die ik uit wil bij het verzamelen. Misschien kunt u iets voor me doen. Het uitgangspunt blijft echter het lijstje van grammofoonplaten waarmee ik begonnen ben.

    Met vriendelijke groet,

    Ferry Vierhout

    Ferry Vierhout

  • andreas

    hallo Rolf

    ben een liefhebber van klassiek en vooral op plaat

    mijn vraag is ..heb je de platen nog??

    groeten andreasrolf schreef:

    >

    > Beste Ferry,

    >

    > Gaat het u om de “audiofiele” zeldzame lp's? (decca SXL,

    > columbia SAX, hmv ASD)? Of ook andere.

    >

    > Ik ben beheerder van de platencollectie op de website van het

    > Europees archief. Dat zijn platen uit de voormalige fonotheek

    > van de NOB.

    > Voor een overzicht wat er allemaal is kijk op:

    >

    > http://nl.youtube.com/user/EuropeanArchive

    >

    > De website zelf:

    >

    > http://www.europarchive.org/

    >

    > Is nog in volle ontwikkeling.

    >

    > Groetjes,

    > Rolf den Otter

  • Hans van Baarsen

    Dag Ferry Vierhout

    Ik ben bezig mijn LP's over te zetten op CD. Heb ook een stel klassieke LP's, veel klavecimbel. Stuur mij een e-mailtje dan stuur ik jou een lijstje met al mijn LP's. Maak maar een keuze en zeg hoeveel het je waard is.

    mvg

    Hans

  • Freek Sluijs

    dag Ferry,

    heb je de Bach cellosuites inmiddels al?

    Ik heb ze.

    groet, Freek Sluijs

  • jj

    beste ferry,

    wij hebben heel wat platen van mozart en andere klassieke platen.

    mischien is het handig dat je een keer komt kijken bij mij.

    mvg jj