beginnend liefhebber

  • Johan Verhagen

    Hoi,

    Ik heb totaal geen verstand van klassieke muziek en opera, maar sommige stukken vind ik wel mooi, en ik zou dus graag wat cd's met opera hebben.

    Ik ben op zoek naar een cd met een mooie opera erop waar voornamelijk vrouwen zingen. Ik heb als voorbeeld een stuk uit de film Shawshank redemption. Het stuk wat ik bedoel is : Wolfgang Amadeus Mozart: The Marriage of Figaro/“Duettino - Sull'Aria”.

    Ik heb hiervan de cd geluisterd, maar daar stond toch veel mannelijk gezang op.

    Is er iemand die mij een cd kan aanraden zodat ik weet waar ik moet beginnen met mijn verzameling klassieke cd's.

    Vriendelijke groet, Johan

  • David Afentoulis

    gedachte muziekliefhebber,

    heel leuk dat je probeerd van klassieke muziek te houden,ik raad je aan om cecilia bartoli of maria callas te proberen en als componisten+caccini,verdi en vivaldi

  • Eveline

    Cecilia is geweldig, maar als je net begint met ontdekken is het wellicht handig om wat vezamel cd's te luisteren.Er zijn maar weinig volledige opera´s waar alleen vrouwen in zingen, maar er zijn wel verzamel CD´s met alleen vrouwenstemmen.

    Verder weet ik niet waar je woont, maar in de meeste wat grotere steden is wel een bibliotheek met een uitgebreide CD collectie. Dan hoef je het niet meteen aan te schaffen.

    Er is overigens ook een uitgebreid ´lieder´repertoir. Het hoeft niet altijd opera te zijn.

    Veel luisterplezier, Eveline.

  • Math

    Blijkbaar vind je de muziek van Mozart mooi. Om te starten met een klassieke verzameling moet je die stukken aanschaffen die je mooi vind. Beluister die, ga voor jezelf na wat je daarin aanspreekt, lees hier over zodat je een indruk krijgt van de achtergrond gedachte van de componist.