Zoek bij behorende klas. muziek

  • Trinity

    Hallo,

    ik zoek voor een flash intro bij behorende klassieke muziek. Dit is voor een webpage die ik moet ontwikkelen.

    Maar ik weet niet veel van klassieke muziek. Ik kan niet titels bedenken die zeg maar “het” hebben.

    Ik zoek een beetje standaard muziek stuk dat rustig begint en opzwepend eindigd. Er mag ook in gezongen worden.

    Heeft 1 van jullie een idee of een titel die daar aan voldoet?

    in ieder geval bedankt.

    GreetZz,

    ;=- Trinity ;=-

  • Channah

    Ik raad je aan om naar de muziekafdeling van een Openbare Bibliotheek te gaan. Je kan daar gratis luisteren naar alle mogelijke soorten muziek op CD, en krijgt, als je dat wilt, ook nog gratis deskundig advies.

    Om de CD's te lenen moet je wel lid van de bibliotheek zijn, en ook leengeld per CD betalen.

    Succes en groeten van Channah

  • Tanja

    Tja, ik weet niet veel van webpages en ik weet ook niet hoe lang het stuk mag duren, maar als je een paar ‘opzwepende’ titels moet hebben die heel erg algemeen zijn, kan je de volgende stukken eens beluisteren:

    -De Bolero (natuurlijk) van M. Ravel

    -Morgenstimmung uit de Peer Gynt Suite (nr.1) van E. Grieg

    -De Moldau van B. Smetana

    Succes ermee!!!

  • David Afentoulis

    beste schrijver,

    ik heb wel veel verstand van klassieke muziek en van radio en montage, je moet eens een etude van chopin proberen(uitgevoerd door askenazy-of migalangeli-)

    ook is shostakovitch een aanrader 'kamerorkest derde deel

    elizabeth shwarzkopf+gerald more, ‘ungeduld’van schubert.<<<<<<

    ik ben helaas de enige in nederland die daar een CD opname van heeft_zelf gemaakt_

  • judith

    Misschien is de Vuurvogel van Stravinsky een idee, heeft wellicht een paar delen die je aanspreken.